اولین مدال طلای تاریخ کاراته بانوان ایران

زهره برزگر، کاراته‌کای مازندرانی تیم دختران کشورمان با برتری مقابل حریف ویتنامی در فینال وزن ۵۵ کیلوگرم نهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی جهان، نخستین مدال طلای تاریخ بانوان ایران را کسب کرد.

برای مطالعه مطالب بیشتر به سایت روزنامه فرصت امروز مراجعه نمایید.

قیمت ارزان به معنای کیفیت پایین مواد‌ غذایی نیست!

طبق مقایسه انجام شده در مطالعه‌ای توسط سازمان نظارت بر کیفیت مواد‌غذایی (Oqali)، با در نظر گرفتن بیش از 16هزار محصول وارداتی و نام‌های تجاری ملی، مشخص شد که قیمت پایین مواد‌غذایی لزوما به نشانه پایین بودن کیفیت آنها نیست؛ نتیجه‌ای که برخلاف باور عموم قابل تعمق است. تفاوت چشمگیری بین محصولات عرضه شده با قیمت پایین و محصولات عرضه شده توسط شرکت‌های بزرگ تجاری وجود ندارد. نام تجاری ملی، نام تجاری شرکت توزیع‌کننده یا نام تجاری فروشگاه‌های عرضه محصولات با تخفیف دائمی، آنها همگی تقریبا ارزش‌های مواد مغذی را تماما ارائه می‌دهند.

طبق این تحقیق، ویژگی‌های مواد‌غذایی، براساس نوع آنها و بخش‌های بازار، با بررسی بیش از 16‌هزار دسته‌بندی بزرگ محصولات و 24 خانواده بزرگ محصولات از نام‌های تجاری مختلف بین سال‌های 2008 و 2011، این نتیجه حاصل شد، متخصصان تغذیه مرتکب اشتباه شده‌اند، زیرا کیفیت محصول وارداتی ارزان به هیچ‌وجه قابل مقایسه با یک نام تجاری معروف نبود.
با پرداخت هزینه کم نیز می‌توان تغذیه مناسب داشت!
این موضوع برای محصولاتی مانند ژامبون، کیک و ماست و... صدق می‌کند؛ تنها استثنا برای بیکن است که در بین قیمت‌های ارزان، چرب‌ترین آنهاست. محقق این مطالعه شرح می‌دهد که شرکت‌های توزیع‌کننده و فروشگاه عرضه محصولات با تخفیف دائمی در طول پنج سال گذشته، در حقیقت برای افزایش کیفیت مواد‌غذایی تلاش‌هایی جدی‌ انجام می‌دهند. تنها عاملی که متغیر است انتخاب محصول است. نام‌های تجاری بزرگ، بسیار خلاقانه عمل می‌کنند و طیف وسیعی از محصولات را ارائه می‌دهند.نتیجه نهایی، با توجه به تنوع بسیار محصولات، کاملا امکان اینکه با پرداخت هزینه کم، غذایی سالم را خورد، وجود دارد.

برای مطالعه مطالب بیشتر به سایت روزنامه فرصت امروز مراجعه نمایید.