همدان، سکوی پرتاب توریسم ورزشی

اسکی از جمله ورزش‌های تفریحی است که از ظرفیت‌های بسیار خوبی در کشور ما برخوردار است. این رشته ورزشی میان اقشار مختلف جای خود را باز کرده، البته هنوز جا برای ترویج این رشته ورزشی وجود دارد.از طرفی در بعضی از استان‌های کشور که آب و هوای کوهستانی دارند و معمولا در فصول بارش، برف زیادی در آنها می‌بارد زمینه پیشرفت رشته‌های ورزشی نظیر کوهنوردی و اسکی بالاتر است. مثلا ویژگی‌های کوهستانی همدان بهترین فرصت را برای توسعه ورزش‌هایی نظیر کوهنوردی و اسکی که هم‌اکنون مورد توجه توریسم ورزشی در عرصه‌های بین‌المللی هم هست، فراهم ساخته و می‌توان از این ظرفیت‌ها برای جذب گردشگر به‌خوبی استفاده کرد.

به گزارش ایسنا، برهمین اساس طی سال‌های اخیر یکی از سیاست‌های اصلی ورزش استان در توسعه کوهنوردی و اسکی تعریف شده و برنامه‌های فراگیری با کمک کارشناسان این حوزه تدوین شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان درخصوص وضعیت ورزش‌های زمستانی همدان می‌گوید: رشته‌های کوهنوردی و اسکی از ظرفیت‌های اصلی و دو استعداد مهم در توسعه صنعت گردشگری ورزشی در همدان به شمار می‌آید. وی تصریح کرد: همدان به موجب داشتن آب و هوای کوهستانی و داشتن ظرفیت‌های منحصربه‌فردی مانند پیست اسکی تاریک دره، دارای شرایط لازم برای تبدیل شدن به قطب اسکی کشور است ضمن اینکه این پیست سال گذشته موفق به اخذ مدرک استاندارد جهانی شد.
وی تاکید کرد: توجه به سرمایه‌گذاری در این بخش، جذب سرمایه‌گذاران برای پویایی گردشگری زمستانی و بسترسازی بازی‌های زمستانی از جمله مباحثی است که در برگزاری جشنواره‌های گذشته مورد توجه قرار نگرفته است و باید به این موضوع اهتمام لازم را داشت.

برای مطالعه مطالب بیشتر به سایت روزنامه فرصت امروز مراجعه نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.