گوگل برای عذاب کمتر برزیلی‌ها فیلتر می‌کند

قطعا نتیجه تاریخی برد 7 بر 1 آلمان در برابر برزیل میزبان جام‌جهانی 2014 برای مردمی که همیشه ادعای فوتبال داشته‌اند سخت و عذاب‌آور است. به همین علت به نظر می‌رسد گوگل تصمیم گرفته برای جلوگیری از ناراحتی بیش از حد آنها نتایج مرتبط با این بازی را کمتر نمایش دهد.
به گزارش فارنت، یکی از سرویس‌های موتور جست‌وجوی گوگل در طول جام‌جهانی فراهم کردن اخبار و اطلاعات گسترده هنگام جست‌وجو در این سرویس برای بازی‌ها بود.

حالا کلماتی مانند «تحقیر» و «خجالت» در مورد این بازی و البته شاید باخت 3 بر صفر در برابر هلند فیلتر شده است چرا که بیش از حد منفی هستند! از آ‌نجایی که مردم به اندازه کافی در مورد این خبرها در شبکه‌های اجتماعی مختلف سروصدا کرده‌اند گوگل تصمیم گرفته نمک روی زخم برزیلی‌ها نپاشد و برخلاف خبرگزاری‌های مختلف بیشتر روی جنبه‌های مثبت بازی‌ها متمرکز شود.

این فیلترینگ شاید باعث پنهان شدن نتیجه بازی نشود، اما ممکن است تحمل چهار سال بعد را برای برزیلی‌ها کمی راحت‌تر کند. البته گوگل در پاسخ می‌گوید که بیشتر روی هایلایت کردن وقایع هیجان‌انگیز تمرکز کرده و اخبار بد را دست پایین نگرفته است.
همچنین کاربران برای مشاهده اخبار و وقایع پرطرفدار و اصطلاحا ترندها می‌توانند به Google Trends سر بزنند. البته شاید ترحم گوگل و همچنین خبری که در مورد تصمیم آلمانی‌ها بین دو نیمه برای تحقیر نکردن بیشتر برزیل منتشر شد بیشتر باعث ناراحتی و تحقیر برزیل شود.

برای مطالعه مطالب اخبار ارتباطات و فناوری به سایت روزنامه فرصت امروز مراجعه نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.