به‌درد بخور باشیم!

نزدیک بهار که می‌شود علاوه بر مردم که برای خرید شب عید هیجان دارند، بسیاری سازمان‌ها و شرکت‌ها نیز هر یک به‌نوعی به تکاپو می‌افتند. عده‌ای خرده ریز‌های مالی و حسابداری خود را چک می‌کنند؛ عده‌ای برای سال جدید و برنامه‌های پیش‌رو نقشه می‌چینند و عده‌ای درصدد برنامه‌ریزی برای فرستادن هدیه برای قدردانی از یک‌سال وفاداری مشتریان خود هستند و بسیاری از نشریه‌ها هم طبق معمول ویژه‌نامه چاپ می‌کنند.



موضوع گزارش امروز ما همان مبحث آخر یعنی اقداماتی است که نشریات و رسانه‌های چاپی به مناسبت فرا‌رسیدن نوروز انجام می‌دهند. اقداماتی مانند انتشار ویژه‌نامه و سالنامه می‌تواند قدمی برای بازاریابی و پیشبرد فروش آن روزنامه و نشریه باشد، اما آیا انتشار سالنامه روشی کلیشه‌ای نشده و روش‌های جدید دیگری هم وجود دارد که بتواند جای آن را بگیرد؟ دو کارشناس بازاریابی و تبلیغات پاسخگوی پرسش‌های ما هستند.


به درد بخور باشیم!

امیر عمان، کارشناس تبلیغات هم درباره بازاریابی نشریات در آستانه سال نو و شیوه‌های مختلف آن، چنین می‌گوید: نشریات تخصصی، خوانندگان تخصصی دارند و می‌توانند از ویژه‌نامه برای این کار استفاده کنند. ما در نشریات و کلا در طراحی جلد و محتوا و.‌.‌. ضعیف هستیم. البته برای تهیه ویژه‌نامه نیز باید برنامه‌ریزی‌اش را چند ماه قبل انجام داد. نشریات ایران حتی در شناخت مخاطب مشکل دارند، پس بهتر است قبل از هر اقدامی قشر مخاطب را بشناسند. هنگام تهیه ویژه‌نامه نوروزی باید مطالبی استفاده کرد که به درد تعطیلات نوروز بخورد. برای این کار باید بدانیم مخاطب‌عام است یا خاص.

برای مطالعه مطالب بیشتر به سایت روزنامه فرصت امروز مراجعه نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.