کاهش هزینه بازاریابی با موفقیت در بازار ایده

مفهوم بازار ایده این است که شرکت سیستمی را برای جست وجو، جمع‌آوری و ارزیابی فعالانه ایده‌ها برقرار کرده است. بسیاری از شرکت‌ها برای ایجاد و خلق ایده‌ها جلسات توفان مغزی را برگزار می‌کنند. در واقع این جلسات نوعی سیستم اثربخش و مفید برای ایجاد و خلق ایده‌هاست. اما بسیاری از مدیران جلسات توفان مغزی را دوست ندارند، زیرا نتیجه نهایی همیشه واضح و مشخص نیست وکمبود روش آشکارا احساس می‌شود. چارچوب بازاریابی خلاق باعث می‌شود تا خلق ایده‌ها به فعالیتی عادی در بخش بازاریابی تبدیل شود. درخواست از بازاریابان برای به‌کارگیری فرآیند بازاریابی خلاق به‌دست آوردن پایگاهی از ایده‌ها برای تقویت بازار ایده‌هاست.

تحقیقات نشان می‌دهد که مشتریان خواهان ایده‌های خلاقانه‌تر بوده‌اند، نه ایده‌هایی که از نظر مدیران، بیشترین قابلیت اجرا یا سودمندی را دارا بوده است. در واقع سازمان‌ها ایده‌های خلاقیت بازاریابی را رد نمی‌کنند، بلکه ایده‌های عملی و قابل اجرا را جهت اجرا قبول می‌کنند. معمولا سخت‌ترین مرحله برای بروز یک ایده نــقطه شروع آن است اما در صورت بروز خلاقیت می‌تواند باعث بروز افکار بزرگ در انسان شود. افکار بزرگ انسان را به سمت پیشرفت راهنمایی کرده و فردایی روشن را برای او به ارمغان می‌آورند. با به‌کارگیری اصول و روش‌های درست و علمی می‌تـوان یـک ایده بی‌نقص را خلق کرد و آن را پرورش داد تا به موفقیت دست یابد. 



خلاقیت و ایده‌پردازی است که ثروت می‌آفریند بنابراین نه‌تنها با موفقیت در بازار ایده و خلاقیت می‌توان به‌صورت چشمگیری از هزینه‌های بازاریابی کاست، بلکه می‌توان به ثروت‌آفرینی برای کسب‌و‌کار در هر اندازه‌ و شرایطی کمک کرد. بازاریابان باهوش و فعال برای دستیابی به‌موقعیت و نام خلاق بودن باید ذهن خود را به انجام این امور عادت دهند. این امر سبب می‌شود تا توانایی خـود را بـرای میدان دادن بـه تـصورات و تخیلات تقویت کنند و در نتیجه قدرت تخیل خـود را به کار گیرند. به همین دلیل فرصت‌های بی‌شماری را به آسانی به‌دست آورده و می‌توانند از آن فرصت در جهت کاهش هزینه‌های بازاریابی استفاده کنند.

برای مطالعه ادامه مطالب به سایت روزنامه فرصت امروز مراجعه نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.