در مدیریت تجربه مشتری هدف تنها خرید یکبار محصول نیست بلکه به دنبال یک رابطه بلندمدت است بهطوریکه یک برند به بخشی از زندگی یک فرد تبدیل شود اما به دلیل نقش اصلی ادراک افراد در ایجاد یک تجربه، تلاش برای ایجاد تجربه موفق در میان مشتریان کاری دشوار به نظر میرسد. در مورد تکنولوژیهای جدید، این شرکتهای تولیدکننده هستند که با تولید محصولات جدید، خواستههای متفاوتی برای مشتریان ایجاد میکنند و به همین دلیل مدیریت تجربه مشتریان در این حوزه کاری ساختاریافتهتر است اما به دلیل وجود رقابت زیاد در این حوزه، خواسته مشتریان به سرعت در حال تغییر است.
براساس مطالعات در میان تولیدکنندگان در اروپا، اکثر آنها ادعا داشتهاند در حال اجرای مدیریت تجربه مشتری هستند، درحالیکه 43 درصد از آنان برنامه منسجمی در این زمینه نداشتهاند. با اینحال نزدیک به 75 درصد از این شرکتها استراتژیهایی برای اجرای مدیریت تجربه مشتری در تمام سطوح شرکتشان در آینده نزدیک فراهم کردهاند.
به دلیل عرضه گوشیهای هوشمند و عجین شدن این وسایل با زندگی مصرفکنندگان، اهمیت بررسی تجربه مشتری و ارائه مطلوبیت و لذت موردنظر مشتریان امری ضروری است که نشاندهنده گذر شرکتهای تولیدکننده در این صنعت از مرحله محصول و جنگ قیمتی به مرحلهای جدید است. در بخشهای بعدی به بررسی مدیریت تجربه مشتری در سایر صنایع میپردازیم.
برای مطالعه ادامه مطالب به سایت روزنامه فرصت امروز مراجعه نمایید.