بازاریابی از نوع زرشک

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که یک محصول باکیفیت را دوروبر خود ببینید و مدام فکر کنید چرا این محصول با کیفیت بالا و میزان تولید مناسب در کشور، در عرصه بین‌الملل جایی ندارد؟ مگر نه اینکه صادرات یکی از راه‌های رونق اقتصادی هر کشوری به شمار می‌آید و باید مازاد مصرف تولیدات را به کشورهای خواهان صادر کرد؟

نکته اساسی در صادرات یک محصول معرفی آن به بازارهای جهانی و در واقع برندسازی برای محصول است، این مسئله تا سال‌ها پیش چندان مورد توجه مسئولان و صادرکنندگان ایرانی نبود اما زمانی که دیدند محصول ما به‌صورت فله به کشورهایی مانند ترکیه و پاکستان صادر می‌شود و در آنجا با یک بسته‌بندی و نام تجاری به چند برابر قیمت فروخته می‌شود درصدد برآمده‌اند برای محصولات ایرانی برند‌سازی کنند.



در سال‌های اخیر برخی خشکبار مانند پسته و زعفران یا فرش در این راستا فعالیت‌های موفقی داشته‌اند اما کلاف امروز در خصوص محصول زرشک است. زرشک یکی از محصولاتی است که در کشور به میزان مناسب و با کیفیت خوب تولید می‌شود و بخش زیادی هم صادرات فله‌ای دارد. به تازگی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هم‌اکنون بازار جهانی شناخت دقیقی از محصول زرشک ندارد، گفت: اگر بخواهیم روی این محصول سرمایه‌گذاری کنیم باید ابتدا بازاریابی و معرفی آن را تقویت کنیم. دکتر حقیقی افزود: اولویت ما برای زرشک بحث معرفی آن در بازار جهانی است به همین دلیل از تمام افرادی که در این زمینه طرح و برنامه‌ای دارند استقبال می‌کنیم.
ما هم در این کلاف پیشنهاد می‌دهیم اگر در حوزه برندسازی فعالیت می‌کنید یا با بازارهای جهانی آشنایی دارید این دعوت از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی را اجابت کرده و روی عرصه بازاریابی این محصول سرمایه‌گذاری کنید.

برای مطالعه ادامه مطالب به سایت روزنامه فرصت امروز مراجعه نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.