رشد نرخ بی‌سوادی در استان‌های مرزی

سیدابوالفضل رضوی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با بیان اینکه متأسفانه نرخ بی‌سوادی در برخی استان‌های مرزی رو به افزایش بوده است گفت: براساس آمار رسمی نرخ بی‌سوادی در کشور در حال حاضر 11درصد است. رضوی در تبیین سیاست‌های دولت به منظور انسداد مبادی بی‌سوادی به‌ویژه در مناطق محروم گفت: متأسفانه شورای عالی مبارزه با بی‌سوادی حتی یک بار هم در دولت‌های نهم و دهم تشکیل نشد. خوشبختانه این شورا سال گذشته برای نخستین بار به ریاست معاون اول رییس‌جمهور تشکیل جلسه داد و به‌صورت جدی برای این موضوع برنامه‌ریزی شد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر شورای برنامه‌ریزی سوادآموزی در وزارت آموزش‌وپرورش تشکیل شده که هدف آن رفع محرومیت‌های تحصیلی است. ریاست این شورا بر عهده وزیر آموزش‌وپرورش و دبیری آن بر عهده معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری است.

متأسفانه نرخ بی‌سوادی در برخی استان‌های مرزی ما رو به افزایش بوده است. البته علل مختلفی در این باره وجود دارد. وی بااشاره به تمهیدات دولت برای سوادآموزی در مناطق محروم و دورافتاده گفت: در حال حاضر در برخی استان‌ها مراکز حمایتی وجود دارند که موازی با آموزش‌وپرورش مدارسی را دایر و برخی کودکان را تحت آموزش قرار می‌دهند. معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با بیان اینکه اکنون در حال برنامه‌ریزی برای رفع مشکل تردد و رفت‌وآمد دانش آموزان مناطق محروم به مدارس هستیم گفت: تعداد محصلان به‌ویژه بعد از مقطع ابتدایی و در دوره دبیرستان در برخی روستاها اندک است و ناچارند به مناطق مجاور بروند. درصدد هستیم مشکل سرویس رفت‌و‌آمد دانش‌آموزان را در این مناطق حل کنیم. رضوی همچنین گفت: سال گذشته در سیستان و بلوچستان اقدام خوبی صورت پذیرفت و طرح خرید خدمات آموزشی از مدارس غیردولتی در آن به اجرا درآمد که بخشی از مشکلات را حل کرد.

برای مطالعه مطالب بیشتر به سایت روزنامه فرصت امروز مراجعه نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.