تولید بنز و فولکس در ایران

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: اینکه برخی می‌گویند با توافق صورت گرفته نه تنها قیمت خودرو بلکه قیمت دیگر کالاها نیز کاهش می‌یابد، نادرست است. در این زمینه فکر می‌کنم که دولت به سمت ثبات در نرخ ارز حرکت خواهد کرد و این‌گونه نیست که ارز ارزان شود. با ثبات در نرخ ارز و باقی اتفاقات، واحدهای تولیدی به‌تدریج فعال خواهند شد و اشتغال افزایش و قدرت خرید مردم نیز رشد می‌کند. به گزارش ایسنا، هاشم یکه‌زارع ادامه داد: البته با توافق برخی مشکلات و هزینه‌ها مانند نقل و انتقال ارز از بین می‌رود. با این حال هزینه‌های دیگری وجود دارد که این هزینه‌ها به صنعت خودرو اضافه شده و مطمئنا کاهش قیمتی نخواهیم داشت. مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از انعقاد قرارداد تولید محصولات سواری و تجاری بنز در ایران در آینده نزدیک خبر داد.
تولید بنز و فولکس‌واگن در ایران

یکه‌زارع اظهار کرد: اخیرا مذاکرات خوبی با بنز داشتیم و این شرکت تصمیم گرفته به‌صورت تمام قد وارد بازار ایران شود. وی با بیان اینکه طی دو‌سه ماه آینده دفتر شرکت بنز مجددا در ایران راه‌اندازی خواهد شد، خاطرنشان کرد: همچنین طبق توافقات صورت گرفته به‌زودی قرارداد پنج ساله‌ای با بنز امضا خواهد شد که براساس آن شرکت ستاره ایران به‌عنوان واردکننده و شرکت تاپ‌خودرو به‌عنوان تولیدکننده کار واردات و همچنین تولید و عرضه خودروهای بنز در ایران را آغاز خواهند کرد. ضمن آنکه بنز ابراز تمایل کرده 50‌درصد شرکت ستاره ایران را خریداری کند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو ادامه داد: همچنین به‌زودی قرارداد 10 ساله‌ای در حوزه تولید خودروهای تجاری با بنز امضا خواهد شد که این کار با ساخت داخل مناسبی در ایران همراه خواهد بود. ضمن آنکه در این حوزه نیز بنز اعلام آمادگی کرده که 30‌درصد سهام شرکت ایدم را خریداری و تولید موتورهای روز جهان را آغاز کند. شرکت محورخودرو که تولیدکننده اکسل است نیز فعالیت‌های خود را با بنز توسعه خواهد داد. به طور کلی نیز باید گفت که فعالیت بنز در ایران بسیار گسترده‌تر از قبل خواهد بود.

مذاکره با فولکس واگن
یکه‌زارع در پاسخ به پرسشی مبنی بر احتمال شراکت ایران‌خودرو با شرکت فولکس واگن اظهار کرد: شرکت فولکس واگن مذاکراتی با ایران خودرو داشته است. سیاست ما در مذاکرات با این شرکت مانند دیگر شرکت‌های خارجی موضوعاتی همچون ساخت داخل، سرمایه‌گذاری، انتقال دانش فنی و صادرات بوده است اما در نهایت اینکه شریک فولکس‌واگن در ایران چه شرکتی خواهد بود، اجازه دهید از سوی خود این شرکت اعلام شود. با این حال از نظر ما فولکس واگن یکی از گزینه‌های مناسب برای شراکت با ایران خودرو است.

برای مطالعه ادامه مطالب به سایت روزنامه فرصت امروز مراجعه نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.