حساب سرانگشتی هزینه لوازم التحریر یک دانش آموز

حسابی سرانگشتی نشان می‌دهد که اگر برای شروع به تحصیل یک دانش‌آموز در مقطع راهنمایی یا سال‌های آخر مقطع ابتدایی ۲ عدد دفتر ۱۰۰ برگ، ۵ عدد دفتر ۸۰ برگ، دو عدد دفتر ۲۰۰ برگ و سه عدد دفتر ۴۰ برگ مورد نیاز باشد، قیمت اینها با احتساب متوسط قیمت هر دفتر صد برگ ۵‌هزار تومان، دفتر ۸۰ برگ ۳‌هزار تومان، دفتر ۲۰۰ برگ ۹‌هزار تومان و دفتر ۴۰ برگ ۱۲۰۰ تومان در نظر گرفته شود، قیمت دفاتر مورد نیاز یک دانش‌آموز روی هم رفته ۴۶‌هزار و ۶۰۰ تومان خواهد شد، ضمن اینکه جامدادی‌ها هم بسته به نوع جنس و کیفیت از ۵‌هزار تومان شروع شده تا ۱۵‌هزار تومان هم عرضه می‌شود.

اگر به این رقم متوسط ۱۰‌هزار تومان هم برای خودکار اضافه شود و ۲۰‌هزار تومان هم برای مداد و مدادرنگی در نظر گرفته شود، در کنار این برای جامدادی هم ۱۰‌هزار تومان به طور متوسط در نظر گرفته شود، آنگاه تا این جای کار، والدین باید ۸۶‌هزار و ۶۰۰ تومان بپردازند. اما به این رقم باید نرخ کوله پشتی را هم اضافه کرد.
کمترین قیمت کوله پشتی که این روزها در بازار می‌توان یافت حداقل ۴۰‌هزار تومان و حداکثر در رنج قیمت متوسط تا ۱۸۰‌هزار تومان است، بنابراین یک کوله پشتی به طور متوسط رنج قیمتی ۱۲۶‌هزار تومان در کف قیمتی و ۲۶۶‌هزار و ۶۰۰ تومان در کف قیمتی متوسط است.

برای مطالعه مطالب بیشتر به سایت روزنامه فرصت امروز مراجعه نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.