از سال 2017 آیفون‌تان را بدون نیاز به سیم شارژ کنید

به‌نظر می‌رسد اپل این روزها خیلی بیشتر از گذشته به ایده دیرپای شارژ بدون سیم آیفون نزدیک شده باشد. آن‌طور که پیداست آیفون7 یک جک 5/3 میلی‌متری برای هدفون خود دارد و آیفون7s که در سال 2017 عرضه خواهد شد، احتمالا از شر کابل برق کلا راحت شود. براساس گزارش بلومبرگ، اپل درحال کار روی فناوری شارژ بدون سیم برای پرچمدار خود است؛ کاری که از سال‌های دور به دنبال عملی کردن آن بوده است. به این ترتیب اپل‌دارها دیگر نیاز به پد یا صفحه‌ای برای شارژ کردن گوشی خود نخواهند داشت، اتفاقی که اکنون در مدل S6 گلکسی رخ می‌دهد.

  

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های پیش‌روی اپل برای شارژ گوشی بدون نیاز به پد، نبود نیروی برق در صورت دور شدن از منبع اصلی است. اپل در تلاش است با همکاری شرکایش در آمریکا و آسیا از پس این چالش برآید. اکنون دو گروه در حال کار کردن روی این موضوع هستند. آنها به دنبال دست‌یافتن به راه‌حلی هستند که از ترکیب تکنیک‌های القایی و رزونانس در شارژ تلفن همراه به‌دست می‌آید.

شارژ القایی معمولا شامل یک سیم‌پیچ فرستنده در پد شارژ است که انرژی را از طریق یک میدان مغناطیسی به یک دریافت‌کننده در دستگاه می‌رساند. اگر اپل بتواند بر موانع تکنیکی شارژ بدون سیم غلبه کند و امکان شارژ تلفن همراه در خانه و فضاهای باز را به‌آسانی فراهم آورد، می‌تواند امیدوار باشد که آیفون یک مزیت بزرگ نسبت به رقبایش در جنگ گوشی‌های هوشمند به‌دست آورده است.

برای مطالعه مطالب بیشتر به سایت روزنامه فرصت امروز مراجعه نمائید.




unnamed

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.