هشتگ و نحوه استفاده از آن در فضای کسب‌و‌کار

برند شدن با هشتگ!

مدتی طول کشید، اما فیس بوک در نهایت در ژوئن 2013 تسلیم هشتگ شد. حالا این نماد کوچک در پست‌ها می‌تواند مکالمه‌ها را در توییتر، فیس بوک، تامبلر، اینستاگرام، گوگل پلاس و پینترست به هم مرتبط کند.اثر آن بر فرهنگ مدرن-حتی بر زبان‌مان- آنقدر زیاد بوده است که انجمن گویش‌های آمریکا «هشتگ» را کلمه سال 2012 معرفی کرد. اما اگر بخواهید هشتگ را به کسی که تا به حال از آن استفاده نکرده است توضیح دهید، آن قدر هم که فکر می‌کنید ساده نیست. پس، به کلاس‌ هشتگ‌‌شناسی خوش آمدید.بنشینید و کتاب‌هایتان را باز کنید. لطفا دیگر ته کلاس صحبت نکنید؛ به هر جهت، هشتگ درباره همین موضوع است.


   ادامه مطلب ...

از سال 2017 آیفون‌تان را بدون نیاز به سیم شارژ کنید

به‌نظر می‌رسد اپل این روزها خیلی بیشتر از گذشته به ایده دیرپای شارژ بدون سیم آیفون نزدیک شده باشد. آن‌طور که پیداست آیفون7 یک جک 5/3 میلی‌متری برای هدفون خود دارد و آیفون7s که در سال 2017 عرضه خواهد شد، احتمالا از شر کابل برق کلا راحت شود. براساس گزارش بلومبرگ، اپل درحال کار روی فناوری شارژ بدون سیم برای پرچمدار خود است؛ کاری که از سال‌های دور به دنبال عملی کردن آن بوده است. به این ترتیب اپل‌دارها دیگر نیاز به پد یا صفحه‌ای برای شارژ کردن گوشی خود نخواهند داشت، اتفاقی که اکنون در مدل S6 گلکسی رخ می‌دهد.

 

ادامه مطلب ...

کریستیانو رونالدو با هر بار توییت کردن 230 هزار یورو به جیب می‌زند!

 کریستیانو رونالدو اهدافش را زنجیروار دنبال کرده و از تبلیغات نیز برای خود اندوخته جمع می‌کند. در هر صورت گزارش آژانس بازاریابی Opendorse نشان می‌دهد که یکی از دارندگان توپ طلا، ورزشکاری است که بیشترین سود را نیز در توییتر دارد. هر پست منتشر شده توسط این پرتغالی طبق تخمین اسپانسرش، برای او 230 هزار یورو درآمد دارد. مهاجم تیم رئال مادرید در اوج لیست منتشر شده از Opendorse قرار گرفته که به پشتیبانی طرفدارانش در شبکه‌های اجتماعی بسیار مطرح شده است. کریستیانو رونالدو در فیس بوک نیز با داشتن قریب به 107 میلیون طرفدار جزو محبوب‌ترین افراد است. در توییتر، بیش از 37 میلیون کاربر اخبار CR7 را دنبال می‌کنند، که به لطف طرفداران اصلی، نام‌های تجاری را جذب کرده و قیمت‌ها را بالا می‌برد.



کریستف لوپوتی، اقتصاددان مرکز حقوق و اقتصاد ورزش  (CDES) در لیموژ  (شهری در فرانسه) توضیح می‌دهد: «در شبکه‌های اجتماعی، بیشترین قشر متاثر، جوانان و مصرف‌کنندگان محصولات ورزشی هستند. هنگامی که کریستیانو رونالدو آخرین جفت کفش‌های خود را در توییتر به فروش رساند، به‌طور قطع نتایج اقتصادی برای آن نام تجاری به همراه داشته است.‌»‌ ‌لازم به ذکر است رقیب همیشگی او، مهاجم بارسلونا، لئو مسی، به دلیل ساده و منطقی اینکه آرژانتین حساب توییتر ندارد، در این رتبه‌بندی قرار نمی‌گیرد!

 


 

پس از دارنده سه توپ طلا، بسکتبالیست آمریکایی «لبرون جیمز» در رتبه دوم قرار می‌گیرد. طبق گزارش سازمان Opendorse او حدود 125 هزار یورو با هر بار توییت کردن به جیب می‌زند. مقام سوم توسط «نیمار»، مهاجم برزیلی بارسلونا گرفته شده است. او «فقط» 98‌هزار یورو بابت ارسال یک پیام، که در آن محل تمرین هایش مشخص شده دریافت می‌کند! در بین ورزشکاران سودآور، فوتبالیست‌ها بیشتر مطرح هستند. پس از آنها بسکتبالیست‌ها، به لطف NBA که در ایالات متحده بسیار محبوب است، سپس بازیکنان تنیس و گلف‌بازان این رتبه‌بندی را تکمیل می‌کنند.

نام‌های تجاری مختلف در حال تبدیل شدن به شرکای شبکه‌های اجتماعی هستند و آگهی‌های بازرگانی را به حال خود گذاشته‌اند، از این رو که سود کمتری داشته‌اند. ‌«‌بلیک لارنس»، مدیرعامل شرکت Opendorse اظهار کرد: ‌«‌ارزش هر بار توییت کردن توسط برون جیمز، حدود 140 هزار دلار تخمین زده شده است. نام‌های تجاری، 23 میلیون نفری که بسکتبالیست را در توییتر دنبال می‌کنند، تحت تأثیر می‌گذارند، درحالی‌که در تلویزیون، برای رسیدن به چنین جمعیت انبوهی باید پنج برابر بیشتر هزینه کنند.»

از کشور فرانسه هیچ ورزشکاری در این رتبه‌بندی حاضر نشده است، نه ‌«‌کریم بنزما‌»‌ ‌که توسط 3میلیون نفر در توییتر دنبال می‌شود، و نه ‌«‌تونی پارکر»، که حتی در قاره آمریکا نیز بسیار محبوب است. کریستف لوپوتی عنوان می‌کند: ‌‌«‌برخلاف کشور‌های دیگر، در حال حاضر ما کمتر در این شبکه‌ها هستیم و چندین سال است که در فوتبال ستاره‌های بزرگ ملی مانند «تیه ری هانری‌»‌ ‌یا «زین‌الدین زیدان‌»‌ ‌نداریم.»

برای مطالعه مطالب بیشتر به سایت روزنامه فرصت امروز مراجعه نمائید.


unnamed

گفت‌وگو با محمدرضا هاشمیان، مدیر ارشد ایده‌پردازی در اتاق فکر آژانس‌های تبلیغاتی چه می‌گذرد؟

اتاق فکر؛ مکانی است در یک شرکت تبلیغاتی که بسیار سوال برانگیز است. در این اتاق‌ها چه می‌گذرد؟شاید در بدو ورود هر مشتری به یک شرکت تبلیغاتی، بیشترین کنجکاوی نسبت به همین اتاق‌های فکر باشد؛ با طرح این پرسش که مسیر عبور یک برند و تولید یک فیلمنامه تبلیغاتی از چه راه‌های خلاقانه‌ای می‌گذرد؟ همچنین با توجه به سابقه کلمه فکر و تفکر در فرهنگ ایرانی و اینکه آیا نیازی به یک اتاق خاص برای فکر کردن هست و اصولا نویسنده‌ها در انزوا مشغول خلق هستند (که این سیمای سمبلیک یک نویسنده است) پس ضرورت این اتاق‌ها در چیست؟ اکنون دیگر اغلب شرکت‌های تبلیغاتی صاحب اتاق فکرند؛ با این حال شاید هنوز برای بعضی مدیران و سرمایه‌گذاران این مکان سوال‌برانگیز است.



این موضوع را در گفت‌وگویی با محمدرضا هاشمیان که یکی از باسابقه‌ترین افراد در راه‌اندازی و هدایت اتاق فکر در ایران است، مورد بررسی قرار دادیم. هاشمیان طی این سال‌ها ایده‌پردازان زیادی را تربیت کرده که هم‌اکنون تعدادی از آنها به‌عنوان مدیران اتاق فکر در شرکت‌های مختلف تبلیغاتی مشغول به کارند. او در حال حاضر به‌عنوان مدیر ارشد ایده‌پردازی (chief creative officer) در کانون ایران نوین مشغول به فعالیت است.  ادامه مطلب ...

نزدیک به 60 درصد جمعیت جهان به اینترنت دسترسی ندارند

آیا ما در جهانی مرتبط با یکدیگر زندگی می‌کنیم؟ این تصوری است که ما امروزه از دنیای خود داریم، درحالی‌که طبق گزارش بانک جهانی که در 13ژانویه منتشر شده  حدود 4.2 میلیارد نفر در دنیا به اینترنت شخصی دسترسی ندارند. هند با 1.063 میلیارد کاربر اینترنت در صدر جدول کاربران اینترنتی قرار دارد و رتبه دوم متعلق به چین با 755 میلیون کاربر است و پس از آن نوبت به مالزی (213 میلیون کاربر) می‌رسد.اما این آمارهای اعجاب‌انگیز تنها به اینجا محدود نمی‌شوند، چرا که از بین 2میلیارد کاربر اینترنت، تنها 1.1 میلیارد به اینترنت با سرعتی قابل قبول دسترسی دارند. یعنی فقط 15 درصد جمعیت کل دنیا!


 


ادامه مطلب ...