مدیریت پرسش‌های مشتریان

پرسش: دارای کسب‌وکاری هستم که با توجه به زمینه کاریم با مشتریان زیادی سروکار دارم، بر این اساس روزانه با سوالات زیادی از طرف مشتریان روبه‌رو هستم، راهنمایی کنید چگونه سوالات مشتریان را مدیریت کنم؟


پاسخ کارشناس: مشتری به‌عنوان سفارش‌دهنده کالا حق دارد سوالات زیادی را از فروشنده بپرسد و فروشنده نیز باید کامل‌ترین و دقیق‌ترین پاسخ‌ها را در این رابطه به مشتری بدهد. در این رابطه کسب وکارها باید یک لیست از سوالات تکراری را که از جانب مشتریان پرسیده می‌شود تهیه کنند. این کار به فروشنده کمک خواهد کرد که کمتر در شرایط غیرمنتظره قرار بگیرد و سریع‌تر به مشتری پاسخ دهد.

علاوه بر این مورد، نکته‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند به کسب‌وکارها در این زمینه کمک کند. نکته‌هایی مانند:
یک- اگر مشتری با بخش فروش کسب‌وکار تماس می‌گیرد باید در سومین زنگ پاسخ مناسب به او داده شود.
دو- فروشنده باید آگاهی کامل از محصول و خدمتی که ارائه می‌کند داشته باشد.
سه- زمانی که مشتری سوالی را مطرح می‌کند، باید فروشنده منتظر توضیحات حاشیه‌ای مشتری  باشد.

چهار- در هنگامی که مشتری سوال می‌پرسد، فروشنده باید نکات کلیدی آن را یادداشت‌برداری کند، این شیوه باعث خواهد شد که فروشنده بدون ایجاد وقفه اطلاعات لازم را از مشتری دریافت کند.
پنج- فروشنده باید سوال مشتری را مجددا تکرار کند تا او مطمئن شود که فروشنده درخواست را درست متوجه شده ‌است.
شش- هیچ‌گاه فروشنده نباید در پاسخ مشتری بگویید، که برآورده‌کردن خواسته‌اش غیرممکن است.
هفت- اگر فروشنده تردیدی در پاسخ دادن به مشتری دارد، بهتر است با همکار باتجربه‌ای مشورت کند. هشت- فروشنده فقط در مورد چیزی که توانایی ارائه‌ آن را دارد باید به مشتری قول بدهد، در غیر‌این صورت باعث نارضایتی او خواهد شد. کسب‌وکارها اگر چنین نکاتی را رعایت کنند، بهتر می‌توانند سوالات مشتریان را مدیریت کنند.

* اگر شما هم د‌‌ر کسب‌و‌کار خود‌‌ با چالشی روبه‌رو هستید‌‌، د‌‌ر صورت تمایل مشکل خود‌‌ را از طریق ایمیل business@ forsatnet.ir با ما د‌‌ر میان بگذارید‌‌ و پاسخ خود‌‌ را د‌‌ر همین بخش پیگیری کنید‌‌.

برای مطالعه مطالب بیشتر به سایت روزنامه فرصت امروز مراجعه نمایید.

تبلیغات وایبری

آیا می دانستید ارسال پیام های تبلیغاتی وایبری برتری های فراوانی نسبت به ارسال اس ام اس دارد؟ این برتری ها عبارتند از:

1- کاربران بدون شک آنها را میخوانند

2- ارسال پیامک ارزان‌تر بدون محدودیت کاراکتر

3- می‌توان لینک سایت یا صفحات اینترنتی را در آن قرار داد

4- امکان ارسال تصویر در آن وجود دارد

5- ارسال هدفمند به کاربران یک شهر خاص

6- تمامی پیام‌ها به دست مخاطبان ارسال شده و به دست آنها می رسد.



نرم افزار تبلیغات وایبری یک نرم افزار تحت وب است که به‌صورت پنل وایبر ارائه می شود. بدیهی است ارسال های تحت وب پنل بدون بلاکی با سرعت بالا انجام می‌شود، اما بابت هر پیام باید با تعرفه جدول پنل را شارژ کنید. اما در نسخه تحت ویندوز نرم افزار تبلیغات وایبری می‌توانید با کامپیوتر خود روزانه بین 8 الی 10 هزار پیام رایگان ارسال کنید. لذا توجه داشته باشید که با توجه به نیاز خود درصورت نیاز به ارسال رایگان نسخه تحت ویندوز و درصورت نیاز به ارسال بدون دردسر نسخه تحت وب را انتخاب کنید. تبلیغات وایبری تنهای تنها به همین دو شیوه انجام می شود.

مذاکره برای خرید سرخابی‌ها منوط به شرایط هیات واگذاری است

مشاور رییس سازمان خصوصی‌سازی گفت: مذاکراتی برای خرید سرخابی‌ها انجام شده، اما چون جلسه هیات واگذاری شرایط جدید را اعلام نکرده، هر توافقی منوط به این شرایط است. سیدجعفر سبحانی در گفت‌وگو با فارس در مورد مزایده سرخابی‌ها، اظهار داشت: تاکنون از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی مذاکراتی صورت گرفته، اما با توجه به اینکه هیات واگذاری هنوز تصمیمی نگرفته، همه مذاکرات منوط به تصمیمات این هیات است.

مشاور رییس سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه شرکت‌های دولتی نمی‌توانند وارد مزایده شوند، تصریح کرد: شرکت‌هایی که اساسا 51 درصد سهام آنها مربوط به کارکنان و 49 درصد آن دولت است، شبه دولتی یا خصوصی نامیده می‌شوند. وی ادامه داد: به لحاظ قانونی نمی‌توان برای این شرکت‌ها منعی در مزایده قائل شد، اما در حال حاضر اگر شرکت‌های شبه‌دولتی بخواهند سرخابی‌ها را بخرند 40 درصد آن قابل واگذاری است. سبحانی با تاکید بر اینکه اعتقاد داریم باید این دو باشگاه به بخش‌خصوصی واقعی واگذار شود، گفت: اگر بخش‌خصوصی واقعی خریدار باشد 100 درصد آن واگذار خواهد شد.

برای مطالعه مطالب بیشتر به سایت روزنامه فرصت امروز مراجعه نمایید.

کاهش هزینه بازاریابی با موفقیت در بازار ایده

مفهوم بازار ایده این است که شرکت سیستمی را برای جست وجو، جمع‌آوری و ارزیابی فعالانه ایده‌ها برقرار کرده است. بسیاری از شرکت‌ها برای ایجاد و خلق ایده‌ها جلسات توفان مغزی را برگزار می‌کنند. در واقع این جلسات نوعی سیستم اثربخش و مفید برای ایجاد و خلق ایده‌هاست. اما بسیاری از مدیران جلسات توفان مغزی را دوست ندارند، زیرا نتیجه نهایی همیشه واضح و مشخص نیست وکمبود روش آشکارا احساس می‌شود. چارچوب بازاریابی خلاق باعث می‌شود تا خلق ایده‌ها به فعالیتی عادی در بخش بازاریابی تبدیل شود. درخواست از بازاریابان برای به‌کارگیری فرآیند بازاریابی خلاق به‌دست آوردن پایگاهی از ایده‌ها برای تقویت بازار ایده‌هاست.

تحقیقات نشان می‌دهد که مشتریان خواهان ایده‌های خلاقانه‌تر بوده‌اند، نه ایده‌هایی که از نظر مدیران، بیشترین قابلیت اجرا یا سودمندی را دارا بوده است. در واقع سازمان‌ها ایده‌های خلاقیت بازاریابی را رد نمی‌کنند، بلکه ایده‌های عملی و قابل اجرا را جهت اجرا قبول می‌کنند. معمولا سخت‌ترین مرحله برای بروز یک ایده نــقطه شروع آن است اما در صورت بروز خلاقیت می‌تواند باعث بروز افکار بزرگ در انسان شود. افکار بزرگ انسان را به سمت پیشرفت راهنمایی کرده و فردایی روشن را برای او به ارمغان می‌آورند. با به‌کارگیری اصول و روش‌های درست و علمی می‌تـوان یـک ایده بی‌نقص را خلق کرد و آن را پرورش داد تا به موفقیت دست یابد. 



خلاقیت و ایده‌پردازی است که ثروت می‌آفریند بنابراین نه‌تنها با موفقیت در بازار ایده و خلاقیت می‌توان به‌صورت چشمگیری از هزینه‌های بازاریابی کاست، بلکه می‌توان به ثروت‌آفرینی برای کسب‌و‌کار در هر اندازه‌ و شرایطی کمک کرد. بازاریابان باهوش و فعال برای دستیابی به‌موقعیت و نام خلاق بودن باید ذهن خود را به انجام این امور عادت دهند. این امر سبب می‌شود تا توانایی خـود را بـرای میدان دادن بـه تـصورات و تخیلات تقویت کنند و در نتیجه قدرت تخیل خـود را به کار گیرند. به همین دلیل فرصت‌های بی‌شماری را به آسانی به‌دست آورده و می‌توانند از آن فرصت در جهت کاهش هزینه‌های بازاریابی استفاده کنند.

برای مطالعه ادامه مطالب به سایت روزنامه فرصت امروز مراجعه نمایید.

فرصت های سرمایه گذاری در حوزه صنایع دریایی در خرمشهر

ایران به دلیل داشتن دریاها در شمال و جنوب کشور همواره از نظر انواع سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه شیلات، تولید، صادرات و بنادر و کشتیرانی دارای پتانسیل‌های مناسبی جهت سرمایه‌گذاری است. به تازگی هم رییس هیات‌مدیره سازمان منطقه آزاد اروند از ایجاد سایت صنایع دریایی در محدوده منطقه خرمشهر برای جذب سرمایه‌گذاری در بخش صنایع دریایی خبر داده است.

همچنین برای تسهیل کار سرمایه‌گذاران بخش واردات مواد اولیه، ماشین‌آلات و قطعات یدکی به منظور فعالیت صنعتی در منطقه آزاد اروند را از پرداخت حقوق گمرکی و سود بازرگانی معاف کرده‌اند. اسماعیل زمانی می‌گوید: امکان صادرات کالاهای تولید‌ شده در منطقه به سایر نقاط کشور از طریق مرز شلمچه، راه‌آهن، خرمشهر- بصره، راه آبی اروندرود و بندر خرمشهر و دسترسی به خلیج فارس و آب‌های آزاد از طریق اروند‌رود از مزایای این منطقه برای سرمایه‌گذاری صنعتی است.

زمانی اتصال به شبکه حمل‌ونقل جاده‌ای کشور و شبکه ریلی سراسر کشور از طریق ایستگاه راه‌آهن خرمشهر، وجود بندر خرمشهر به‌عنوان دومین بندر کانتینری کشور و بندر آبادان در محدوده منطقه، نزدیکی به بندر امام خمینی(ره) و داشتن فرودگاه بین‌المللی فعال با پروازهای منظم داخلی و خارجی را از دیگر مواردی دانست که برای سرمایه‌گذاری در این منطقه مورد توجه است.
رییس هیات‌مدیره سازمان منطقه آزاد اروند در عین حال بیان کرد: اتصال به شبکه سراسری برق، بهره‌مندی از آب شیرین و اراضی گسترده در سطح منطقه و معافیت مالیاتی برای تمامی فعالیت‌های اقتصادی به مدت 20 سال از تاریخ بهره‌برداری از دیگر مزایایی است که می‌توان با سرمایه‌گذاری در این منطقه به آن دست یافت. وی یادآور شد: آزادی مشارکت و سرمایه‌گذاری خارجی به هر میزان از درصد سهام در این منطقه وجود دارد.
در مجموع این منطقه دارای موقعیت و مزایای طبیعی بسیار مناسبی جهت فعالیت صنایع مربوط به کشتی‌سازی، تاسیسات و سازه‌های دریایی است که «فرصت امروز» هم پیش از این گزارش‌هایی درباره فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این خصوص به تفصیل ارائه کرده است.

برای مطالعه مطالب بیشتر به سایت روزنامه فرصت امروز مراجعه نمایید.