تبلیغی که خمیازه می‌آورد

یک پوستر تعاملی برای تبلیغ یک برند قهوه برزیلی طوری طراحی شده است تا شما را خسته کند.

یک برند قهوه برزیلی به نام Pele به وسیله یک شیرین‌کاری هوشمندانه در فضای بیرون قصد اثبات این موضوع را دارد که خمیازه کشیدن مسری است. به گزارش‌ ام‌بی‌ای‌نیوز، این برند با نصب یک پنل تعاملی و همچنین یک حسگر حرکتی میان رهگذران، طوری آن را پیش روی مردم قرار داده است که مرد داخل پوستر با نزدیک شدن افراد به آن خمیازه می‌کشد. عابران سپس خود شروع به خمیازه کشیدن می‌کنند. در این لحظه پوستر نکته‌ای را متذکر می‌شود: «آیا شما نیز خمیازه می‌کشید؟ حالا زمان نوشیدن یک فنجان قهوه فرا‌رسیده است.» سپس یکسری افراد تبلیغاتچی چند فنجان قهوه را تقدیم رهگذران می‌کنند. آژانس تبلیغاتی  Lew وLaraTBWA در سائوپائولو این کمپین را راه انداخته است.


برای مطالعه ادامه مطالب به سایت روزنامه فرصت امروز مراجعه نمایید.

وقتی 2 دقیقه 2 ساعت زمان می‌برد

کمپین جدید Colgate تلاش و کوشش مردم برای جمع‌آوری آب در برخی نقاط جهان را نشان می‌دهد. این کمپین بر این موضوع تأکید دارد با باز نگاه داشتن شیر آب هنگام مسواک زدن، آب بی‌رویه هدر می‌رود. به گزارش‌ام بی‌ای نیوز، در این آگهی چاپی می‌خوانیم: آبی که به مدت دو دقیقه شما آن را هدر می‌دهید تا حدی است که یک دختر بچه برای جمع کردن آن باید دو ساعت صبر کند.

برای مطالعه ادامه مطالب به سایت روزنامه فرصت امروز مراجعه نمایید.

مدیریت تجربه مشتری در صنعت تولید گوشی‌های هوشمند

در بررسی نقش مدیریت تجربه در صنعت تولید گوشی‌های هوشمند، نگرش مشتریان به محصول و تصویر از برند سازنده گوشی مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر تجربه مشتری و وفاداری مشتریان شناخته شده است. تصویر یک برند در ذهن مشتریان ناشی از مطلوبیت استفاده از محصول است که در دو عامل سهولت استفاده و مفید بودن محصول و لذت بردن از استفاده که همان میزان سرگرم‌کننده بودن و زیبایی محصول است، شناخته شده است. به‌عنوان مثال، عمر باتری و حجم صدای گوشی جزو مطلوبیت‌ها و رنگ آن جزو لذت‌هاست و فعالیت‌های تولید‌کنندگان گوشی‌های هوشمند در زمینه تصویر برند در این دو بعد خلاصه می‌شود.

در مدیریت تجربه مشتری هدف تنها خرید یکبار محصول نیست بلکه به دنبال یک رابطه بلندمدت است به‌طوری‌که یک برند به بخشی از زندگی یک فرد تبدیل شود اما به دلیل نقش اصلی ادراک افراد در ایجاد یک تجربه، تلاش برای ایجاد تجربه موفق در میان مشتریان کاری دشوار به نظر می‌رسد. در مورد تکنولوژی‌های جدید، این شرکت‌های تولید‌کننده هستند که با تولید محصولات جدید، خواسته‌های متفاوتی برای مشتریان ایجاد می‌کنند و به همین دلیل مدیریت تجربه مشتریان در این حوزه کاری ساختاریافته‌تر است اما به دلیل وجود رقابت زیاد در این حوزه، خواسته مشتریان به سرعت در حال تغییر است.



براساس مطالعات در میان تولید‌کنندگان در اروپا، اکثر آنها ادعا داشته‌اند در حال اجرای مدیریت تجربه مشتری هستند، در‌حالی‌که 43 درصد از آنان برنامه منسجمی در این زمینه نداشته‌اند. با این‌حال نزدیک به 75 درصد از این شرکت‌ها استراتژی‌هایی برای اجرای مدیریت تجربه مشتری در تمام سطوح شرکت‌شان در آینده نزدیک فراهم کرده‌اند.
به دلیل عرضه گوشی‌های هوشمند و عجین شدن این وسایل با زندگی مصرف‌کنندگان، اهمیت بررسی تجربه مشتری و ارائه مطلوبیت و لذت موردنظر مشتریان امری ضروری است که نشان‌دهنده گذر شرکت‌های تولید‌کننده در این صنعت از مرحله محصول و جنگ قیمتی به مرحله‌ای جدید است. در بخش‌های بعدی به بررسی مدیریت تجربه مشتری در سایر صنایع می‌پردازیم.

برای مطالعه ادامه مطالب به سایت روزنامه فرصت امروز مراجعه نمایید.

400 میلیون دلار؛ بزرگ‌ترین کمک مالی به نخستین دانشگاه آمریکا

یکی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه هاروارد مبلغ 400میلیون دلار به این دانشگاه کمک کرد. این بزرگ‌ترین کمک مالی است که تاکنون دانشگاه هاروارد دریافت کرده است. اهدا‌کننده این کمک مالی بزرگ، «جان پولسون» مالک یکی از بزرگ‌ترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری در آمریکاست. این سرمایه‌گذار 59 ساله که موفقیت شرکتش را مدیون آموزش‌های هاروارد می‌داند مبلغ 400 میلیون دلار به دانشکده مهندسی دانشگاه هاروارد اهدا کرد. شرکت این سرمایه‌گذار 19 میلیارد دلار ارزش دارد. او معتقد است این هدیه‌اش باعث بهبود وضعیت انسانیت می‌شود.

پولسون در بیانیه‌ای گفت: هیچ چیزی بهتر از آموزش نمی‌تواند به بهبود انسانیت کمک کند. دانشکده مهندسی و خوابگاه در حال گسترش افق جدید برای هاروارد و نوید‌دهنده ایجاد بزرگ‌ترین مرکز ابتکار در آینده است. این سومین کمک مالی بزرگ است که دانشگاه هاروارد در سال‌های اخیر از فارغ‌التحصیلان خود دریافت می‌کند. رویترز نوشت: به نظر می‌رسد دانشگاه هاروارد ثمره آموزش‌های خود را برای دانشجویانی که به ثروتمندان بزرگی تبدیل شدند، می‌چیند.



دریافت این هدیه در چارچوب برنامه جمع آوری 6.5 میلیارد دلار صورت می‌گیرد که از دو سال پیش آغاز شده و تاکنون بیش از 5 میلیارد دلار جمع شده است. در سال 2014 میلادی هم «کینیث گریفن» مالک یک شرکت بزرگ سرمایه‌گذاری و از فارغ‌التحصیلان هاروارد مبلغ 150 میلیون دلار به دانشگاه کمک کرد. چند ماه قبل از او هم برادران «رونی و گرالد چان» مبلغ 350 میلیون دلار به دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد هدیه کردند. آنها از این دانشکده فوق لیسانس و دکترا گرفته بودند. مدیرعامل سابق شرکت مایکروسافت (استیف بالمر) و فضانورد آمریکایی (استیفانی ویلسون) از جمله فارغ‌التحصیلان دانشکده مهندسی هاروارد هستند. دانشکده مهندسی دانشگاه هاروارد از این پس به «دانشکده مهندسی جان‌ای پولسون» تغییر نام داد.
در آمریکا بخش اعظم دانشگاه‌ها مستقل هستند و بودجه‌ای از طرف دولت دریافت نمی‌کنند. همه دانشگاه‌ها مجبور هستند از محل هدایا، کمک‌های بلاعوض، وقف‌ها و. . . هزینه‌های خود از جمله حقوق کارمندان و اساتید و هزینه‌های جاری را تأمین کنند. دانشگاه هاروارد واقع در شهر کمبریج آمریکا، دانشگاه خصوصی و غیرانتفاعی و همیشه دارای بالاترین رتبه علمی در رده‌بندی‌های جهانی است. هاروارد نخستین دانشگاه آمریکاست که 379 سال قبل یعنی در سال 1636 میلادی تأسیس شد. دانشگاه هاروارد هم‌اکنون 36.4 میلیارد دلار پشتوانه مالی، 13 هزار کارمند، 21 هزار دانشجو و 4.671 نفر عضو هیأت علمی دارد.
دانشجویان هاروارد شامل 6.700 دانشجوی دوره لیسانس و 14.500 دانشجوی دوره ارشد و دکتراست. این دانشگاه 29.2 میلیارد دلار اموال وقفی دارد. تا سال 2014 میلادی 41 برنده جایزه نوبل از میان فارغ‌التحصیلان یا اساتید این دانشگاه بودند. هاروارد دارای 9 دانشکده و 160 رشته تحصیلی است. 7 نفر از رؤسای جمهوری آمریکا از جمله باراک اوباما نیز فارغ‌التحصیل هاروارد هستند.

برای مطالعه ادامه مطالب به سایت روزنامه فرصت امروز مراجعه نمایید.