بازاریابی از نوع زرشک

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که یک محصول باکیفیت را دوروبر خود ببینید و مدام فکر کنید چرا این محصول با کیفیت بالا و میزان تولید مناسب در کشور، در عرصه بین‌الملل جایی ندارد؟ مگر نه اینکه صادرات یکی از راه‌های رونق اقتصادی هر کشوری به شمار می‌آید و باید مازاد مصرف تولیدات را به کشورهای خواهان صادر کرد؟

نکته اساسی در صادرات یک محصول معرفی آن به بازارهای جهانی و در واقع برندسازی برای محصول است، این مسئله تا سال‌ها پیش چندان مورد توجه مسئولان و صادرکنندگان ایرانی نبود اما زمانی که دیدند محصول ما به‌صورت فله به کشورهایی مانند ترکیه و پاکستان صادر می‌شود و در آنجا با یک بسته‌بندی و نام تجاری به چند برابر قیمت فروخته می‌شود درصدد برآمده‌اند برای محصولات ایرانی برند‌سازی کنند.



در سال‌های اخیر برخی خشکبار مانند پسته و زعفران یا فرش در این راستا فعالیت‌های موفقی داشته‌اند اما کلاف امروز در خصوص محصول زرشک است. زرشک یکی از محصولاتی است که در کشور به میزان مناسب و با کیفیت خوب تولید می‌شود و بخش زیادی هم صادرات فله‌ای دارد. به تازگی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هم‌اکنون بازار جهانی شناخت دقیقی از محصول زرشک ندارد، گفت: اگر بخواهیم روی این محصول سرمایه‌گذاری کنیم باید ابتدا بازاریابی و معرفی آن را تقویت کنیم. دکتر حقیقی افزود: اولویت ما برای زرشک بحث معرفی آن در بازار جهانی است به همین دلیل از تمام افرادی که در این زمینه طرح و برنامه‌ای دارند استقبال می‌کنیم.
ما هم در این کلاف پیشنهاد می‌دهیم اگر در حوزه برندسازی فعالیت می‌کنید یا با بازارهای جهانی آشنایی دارید این دعوت از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی را اجابت کرده و روی عرصه بازاریابی این محصول سرمایه‌گذاری کنید.

برای مطالعه ادامه مطالب به سایت روزنامه فرصت امروز مراجعه نمایید.

لیوانی با قابلیت جمع شدن که به راحتی در جیب جا می شود

هایداوی؛ نام لیوانی است  که در جیب جا می‌گیرد و ظرفیت ذخیره‌سازی این لیوان که از سیلیکون ساخته شده برابر با 600 میلی‌لیتر است اما زمانی که نیاز به استفاده از آن ندارید قابلیت جمع شدن، ارتفاع آن را تنها به 3.2 سانتیمتر می‌رساند.


برای مطالعه ادامه مطالب به سایت روزنامه فرصت امروز مراجعه نمایید.

تبلیغاتی کلاسیک برای مرکزخریدی مدرن

طراحی آگهی‌های تبلیغاتی برای مراکز خرید، پیچیدگی خاص خود را دارد. در تبلیغات چنین مراکزی باید به مشتریان نکاتی یادآور شود که آنها را به خرید از آن مکان‌ها ترغیب کند. پس عنوان کردن مزیت‌های رقابتی در چنین آگهی‌هایی از اهمیت بالاتری برخوردار است. بازار چارسو، از آن دسته‌ مراکز خریدی است که این روزها تبلیغات گسترده‌ای را به راه انداخته است. تبلیغاتی با محوریت اینکه بازارچارسو فقط بازار موبایل نیست و خدمات دیگری را نیز به مشتریان ارائه می‌دهد. به نظر این هدف به خوبی در طرح موشکافی نشده تا مخاطب بداند که چارسو علاوه بر موبایل چه خدماتی را به مشتریان ارائه می‌کند.

در طرح آگهی تبلیغاتی چارسو، طراح از المان چند گوشی تلفن که در هوا معلق است، استفاده کرده‌است. به نظرطراح با استفاده از این المان می‌خواسته سردر ورودی این بازار را برای مشتریان همانندسازی کند. علاوه بر این طراح با ایده‌ای متفاوت و با استفاده از تابلوهای خیابانی، محل قرارگیری یا به‌نوعی آدرس این بازار را به مشتریان یادآوری کرده‌است. به منظور بررسی بیشتر این طرح تبلیغاتی به سراغ دوتن از کارشناسان این حوزه رفته‌ایم. مهدی علی‌فرد، کارشناس تبلیغات و مشاور استراتژیک و نوید شریفی، کارشناس تبلیغات و طراح گرافیک در این بررسی «فرصت امروز» را همراهی می‌کنند.

گروه هدفی که باید مشخص شود
مهدی علی‌فرد، درباره طرح تبلیغاتی بازار چارسو می‌گوید: براساس اطلاعات وب‌سایت بازارچارسو؛ این بازار نخستین کمپین تبلیغاتی خود را با شعار «بازارچارسو تنها یک بازار موبایل نیست. . .» به مدت یک ماه از طریق رسانه‌هایی مانند بیلبوردهای شهری، آگهی‌های روزنامه و مجلات، بنر وب‌سایت‌های خبری و پخش آگهی تلویزیونی جهت اطلاع‌رسانی به مردم تهران و شهرستان‌ها از اول خردادسال 94 اکران کرده‌است. علاوه براین کمپین‌های تبلیغاتی این بازار تا آبان سال 94 با توجه به کاربری‌های مختلف این بازار برنامه‌ریزی و ادامه پیدا خواهد کرد. براین اساس؛ برای شروع سعی خواهم کرد با توجه به متن فوق از سه زاویه، یعنی مخاطب هدف این برند، زیبایی‌شناسی بصری و تأثیر آن بر اقدام مخاطب و درنهایت استراتژی بازاریابی قابل حدس در کمپین بازار چارسو به مجموعه سوالات شما پاسخ دهم.

علی‌فرد می‌گوید: عموما وقتی صحبت از گرافیک محیطی یا تبلیغات محیطی می‌شود، باید به دو نکته اساسی توجه ویژه‌ای داشت، اول اینکه جغرافیای اکران موردنظر کجاست و چه مواردی آن محیط را متمایز می‌کند و دوم اینکه مخاطب و به تعبیری در تبلیغات مدرن «مخاطب هدف» کیست و چه خصوصیاتی دارد. به هرحال مخاطب می‌تواند در بازه سنی کودک تا مسن، زن یا مرد، بالغ یا نابالغ، سالم یا معلول یا ده‌ها و صد‌ها دسته‌بندی دیگر تقسیم‌بندی شود. در واقع هر مخاطبی با توجه به نوع نگاه کمپین و اهداف درنظرگرفته شده در آن، دارای ویژگی‌های منحصر بفردی است که نیازها و خواسته‌ها، علایق و سلایق ویژه‌ای را طلب می‌کند. مدیر و استراتژیست کمپین تا طراح کانسپت اگر بدون تقسیم‌بندی مخاطب و شناخت ویژگی‌های مخاطب هدف، اقدام به برنامه‌ریزی کند، قطعاً در مسیری اشتباهی گام برداشته است. در کمپین موردنظر متأسفانه طرح گرافیک محیطی اکران شده از حیث مخاطب‌شناسی و زیبایی‌شناسی به‌شدت ضعیف عمل کرده و طرح نه‌تنها ایده‌ای درست و متناسب با کارکرد موضوع هدف ندارد، بلکه از نظر گرافیک و محتوای آگهی نیز به‌شدت دچار ضعف است.

برای مطالعه ادامه مطالب به سایت روزنامه فرصت امروز مراجعه نمایید.

تبلیغ راحتی شلوار جین با تبدیل اتاق پرو به تردمیل

فروشگاه «Earl Jean» تایوان جین‌های «Denim» را برای ورزش مناسب معرفی می‌کند. مشتریان با ورود به اتاق پرو فروشگاه Earl Jean تایوان و امتحان جین‌های « Cool Knitted Denim » از تبدیل شدن ناگهانی کف اتاق به یک تردمیل متحرک مبهوت می‌شوند.

به گزارش‌ ام‌بی‌ای نیوز، آژانس خلاق « Rules Creative» با هدف تاکید روی پارچه جاذب رطوبت این شلوارها که آنها را برای انجام حرکات ورزشی مناسب می‌کند، دست به انجام این شیرین‌کاری زده است. مردم معمولا آن را از خصوصیات جین نمی‌دانند. ویدئوی مربوط به این رویداد در همان روزهای ابتدایی انتشار در صفحه فیس‌بوک و کانال یوتیوب برند بیش از یک میلیون بازدیدکننده داشته است.

برای مطالعه ادامه مطالب به سایت روزنامه فرصت امروز مراجعه نمایید.

کاشت گل محمدی

کشت برخی گیاهان دارویی در مناطق عمده این محصولات توسط ارگان‌های ذی‌ربط همواره حمایت می‌شود؛ کلاف دوم امروز هم در خصوص یکی از محصولات کشاورزی است. در واقع به تازگی خبری منتشر شده که معاون عمران و برنامه‌ریزی فرمانداری کاشان در این خبر گفته است: دولت از سرمایه‌گذاری در توسعه کشت گل محمدی و گیاهان دارویی این شهرستان با سیاست تغییر الگوی کشت حمایت می‌کند.

محسن فخری اظهار داشت: سیاست‌گذاری در حوزه کشاورزی با توجه به تنگناها به‌خصوص بحران آب و همچنین در نظر گرفتن ارزش افزوده محصولات و برند شهرستان است. دولت از شرکت‌هایی که در خصوص تولید نهال، بذر و مواد تکثیر استاندارد به‌صورت تخصصی در این حوزه کار کنند و ارقام اصلاح شده متناسب با شرایط شهرستان و منطقه تولید کنند حمایت می‌کند. فخری تصریح کرد: ایجاد مزارع کشت و صنعت مکانیزه گیاهان دارویی به‌عنوان مراکز ترویج علمی و فنی محصولات کشاورزی از جمله رویکردهای ستاد توسعه گل، گلاب، اسانس و گیاهان دارویی این شهرستان است.



ما هم در این کلاف با توجه به حمایت‌های ضمنی که مسئولان این شهرستان در اختیار سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان قرار می‌دهند و با توجه به وجود مرکز پژوهشکده اسانس، مرکز تحقیقات بیابان‌زدایی و گیاهان دارویی جهاد کشاورزی و واحد تحقیقات صنایع که می‌توانند چراغ راه برای ارتقای کیفی محصولات کشاورزی باشند، پیشنهاد می‌دهیم وارد عرصه کشت و فرآوری این گل‌ها و گیاهان دارویی شوید.

برای مطالعه ادامه مطالب به سایت روزنامه فرصت امروز مراجعه نمایید.